Архив
ХИИ Японд тогтмол хэвлэгддэг боллоо
Монголын Хэрэглэгчдийн итгэлийн индексийн судалгаа Японд хэвлэгддэг боллоо.
Ковид 19 цар тахлын нөлөө
Иргэдийн 82.6 хувь нь КОВИД-19 халдвар авах эрсдлийг өндөр гэж үнэлж байна.
Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2-р улирал
2021 оны 2-р улиралд Монгол Улсын хэрэглэгчдийн эдийн засагт итгэх итгэл бага зэрэг буурсан байна.
Ковид 19 цар тахлын нөлөө
2020 оны 4-р улирал болон 2021 оны 1-р улиралд КОВИД-19 цар тахлын хэрэглэгчдэд үзүүлж буй зарим нөлөөг судаллаа.
Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 1-р улирал
2021 оны 1-р улирлын судалгаанаас харахад хэрэглэгчдийн итгэлийн ерөнхий индекс өмнөх оны мөн үеийн түвшинд байна. Энэ улиралд хэрэглэгчдийн өнөөгийн байдлын үнэлгээ буурч, ойрын ирээдүйн талаарх хүлээлт сайжирчээ. Өнөөгийн байдлын индексийн бууралтад ажлын байрны олдоц болон бизнесийн нөхцөл муудсан нь нөлөөлжээ.
Ковид 19 цар тахлын нөлөө
2020 оны 4-р улирлын ХИИ судалгаагаар COVID-19 цар тахлын хэрэглэгчдэд үзүүлж буй зарим нөлөөг хэмжих зорилготой нэмэлт судалгаа хийлээ. Судалгаанд оролцсон иргэдийн 47.0 хувь нь COVID-19 халдвар авах эрсдлийг өндөр гэж үнэлж байна. Улаанбаатарын иргэдийн 56.8 хувь нь эрсдэл өндөр гэж үзсэн бол хөдөөгийн иргэдийн 36.9 хувь эрсдэл өндөр гэж үзсэн байна.
Худалдан авалтын төлөвлөгөө
2020 оны гуравдугаар улиралд автомашин болон үл хөдлөх хөрөнгийн худалдан авалт 2019 оны мөн үе болон дундажтай харьцуулахад тогтвортой, харин томоохон эд хогшил болон цахилгаан барааны эрэлт бага зэрэг буурахаар байна. Ирэх зургаан сарын хугацаанд нийт иргэдийн 17.4 хувь нь машин, 8.2 хувь нь үл хөдлөх хөрөнгө, 15.1 хувь нь томоохон эд хогшил, цахилгаан бараа худалдан авах төлөвлөгөөтэй байна.
ХИИ байршил, нас, боловсрол, орлого болон хүйсээр
2020 оны нэгдүгээр улирлын байдлаар Улаанбаатар хотод Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс 84 байна. Өнөөгийн байдлын индекс 54, ирээдүйн хүлээлтийн индекс 104 байна. Хөдөөд хэрэглэгчид хотынхоос арай гутранги буюу дундаж ХИИ 79 байна. Зүүн бүсэд хэрэглэгчид хамгийн гутранги буюу ХИИ 61 байна. Хангайн бүсийн ХИИ 75 байна. Харин баруун болон төвийн бүсийн хэрэглэгчид арай өөдрөг буюу ХИИ 81, 86 байна.
Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2018 онтой харьцуулахад
Бид ХИИ-ийг цаашид хэвийн онтой харьцуулан мэдээлж байхаар бэлтгэж байна. Энэ индекс нь тухайн улиралд хэрэглэгч хэвийн он болох 2018 онтой харьцуулахад хэр өөдрөг, гутранги байгааг илэрхийлнэ. 2020 оны 1-р улиралд ХИИ индекс 17 нэгжээр буурсан байна. Үүнд эдийн засгийн ойрын ирээдүйн төлөвт итгэх итгэл буурсан нь нөлөөлжээ.
Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2020 оны I улирал
2020 оны 1-р улиралд Монгол Улсын хэрэглэгчдийн эдийн засагт итгэх итгэл огцом буурсан байна. Энэ улиралд Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс (ХИИ) 81 байгаа нь жилийн өмнөхөөс 14 пунктээр доогуур байна. Бизнесийн нөхцөл болон хөдөлмөрийн зах зээлийн өнөөгийн байдлын талаарх хэрэглэгчдийн үнэлэмжийг харуулдаг өнөөгийн байдлын индекс 56-аас 49 болж буурсан.