Өрхийн худалдан авалтын төлөвлөгөө
NRCC NRCC

Өрхийн худалдан авалтын төлөвлөгөө

Аялал жуулчлал болон удаан эдэлгээтэй бүтээгдэхүүнүүд болох үл хөдлөх хөрөнгө, томоохон эд хогшил, автомашин зэрэг нь эрэлтийн мэдрэмж өндөртэй байдаг. Эдийн засгийн хэлбэлзлийн талаарх тогтсон баримтаас үзвэл эдгээр бүтээгдэхүүний хэрэглээний зардал нь эдийн засгийн мөчлөгийн дагуу өөрчлөгддөг ба өөрчлөлтийн хэмжээ нь ДНБ-ий өөрчлөлтөөс хэд дахин их буюу далайц ихтэй байдаг.

Read More
ХИИ бүс нутаг ба өрхийн шинж чанараар
NRCC NRCC

ХИИ бүс нутаг ба өрхийн шинж чанараар

ХИИ-ийг улсын хэмжээнд тооцохоос гадна бүс нутаг ба хэрэглэгчийн шинж чанараар нь тооцож үздэг. 2019 оны 4-р улирлын байдлаар Улаанбаатар хотод Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс 108 байна. Өнөөгийн байдлын индекс 66, ирээдүйн хүлээлтийн индекс 136 байна. Хөдөөд хэрэглэгчид хотынхоос арай гутранги буюу дундаж ХИИ 79.5 байна. Зүүн бүсэд хэрэглэгчид хамгийн гутранги буюу ХИИ 64 байна. Баруун болон хангайн бүсийн ХИИ 75 байна. Харин төвийн бүсийн хэрэглэгчид арай өөдрөг буюу ХИИ 90 байна.

Read More
Хүлээгдэж буй инфляци
NRCC NRCC

Хүлээгдэж буй инфляци

2019 оны 4-р улирлын байдлаар ирэх 6 сар болон жилийн хүлээж буй инфляцийн түвшин харгалзан 4 болон 7 хувь байна. Өөрөөр хэлбэл, хэрэглэгчдийн дунд жилийн хугацаанд үнийн түвшин өснө гэсэн хүлээлт өндөр байгаагаас гадна хүлээж буй инфляцийн түвшин ч мөн арай өндөр байна.

Хэрэглэгчдийн хүлээж буй инфляцийн түвшин байршлаар ялгаатай байгаа бөгөөд Улаанбаатар хотын иргэдийн хувьд жилийн хугацаанд инфляцийн түвшинг 6.8 хувь байна гэсэн хүлээлттэй байна.

Read More
Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2019 оны IV улирал
NRCC NRCC

Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2019 оны IV улирал

Монгол Улсын хэрэглэгчийн итгэлийн индекс (ХИИ) 2019 оны 4-р улирлын байдлаар өмнөх оны мөн үеэс 4.1 пунктээр өсч 94.0 болсон байна. ХИИ-ийн энэ өөрчлөлтөд түүний бүрэлдэхүүн хэсэг болох хүлээлтийн индексийн өсөлт нөлөөлжээ. Ирээдүйн хүлээлтийн индекс жилийн өмнөх түвшнээсээ 10.5 пунктээр өсч 123.4 болсон бол өнөөгийн байдлын индекс өмнөх оны мөн үед 55.3 байсан бол жилийн хугацаанд 5.6 пунктээр буурч 49.7 болсон байна.

Read More
2019 оны II улирлын тайлан
NRCC NRCC

2019 оны II улирлын тайлан

ЭН-АР-СИ-СИ ХХК болон МУИС-ийн Монгол-Японы хүний нөөцийн хөгжлийн төвөөс "Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс, эдийн засгийн өнөөгийн байдал" тайлангийн 2019 оны II улирлын шинэ дугаараа танд хүргэж байгаадаа баяртай байна.

Read More
Хэрэглэгчийн итгэл ба шинж чанар
NRCC NRCC

Хэрэглэгчийн итгэл ба шинж чанар

Хэрэглэгчийн итгэлийн индексийг байршил болон хэрэглэгчийн шинж чанарын бүлгээр тооцдог. 2019 оны 2-р улирлын байдлаар Улаанбаатар хотод Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс 94.8 байна. Өнөөгийн байдлын индекс 79.1, ирээдүйн хүлээлтийн индекс 105.2 байна. Хөдөөд хэрэглэгчид хотынхоос арай гутранги буюу дундаж ХИИ 73.0 байна. Ялангуяа, зүүн болон хангайн бүсэд хэрэглэгчид хамгийн гутранги буюу ХИИ тус тус 64.8, 65.2 байна.

Read More
Хүлээгдэж буй инфляци
Altantsetseg Batchuluun Altantsetseg Batchuluun

Хүлээгдэж буй инфляци

ХИИ судалгаагаар үнийн ерөнхий түвшний өөрчлөлтийн талаарх хэрэглэгчдийн хүлээлтийн талаар мэдээлэл цуглуулдаг. 2019 оны 2-р улирлын байдлаар ирэх 6 сарын хугацаанд “үнийн түвшин өснө” гэсэн хүлээлт давамгайлж байгаа (57.4 хувь) бөгөөд хэрэглэгчдийн 18.4 хувь нь “үнийн түвшин өөрчлөгдөхгүй” гэсэн хүлээлттэй байна. Харин хэрэглэгчдийн 17.8 хувь нь “үнийн түвшин хэрхэн өөрчлөгдөхийг мэдэхгүй” гэж хариулсан.

Read More
Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2019 оны II улирал
Altantsetseg Batchuluun Altantsetseg Batchuluun

Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2019 оны II улирал

Хэрэглэгчийн итгэлийн индексийн (ХИИ) судалгаа 2014 оноос хойш 22 дахь улиралдаа амжилттай хийгдлээ. Монгол Улсын хэрэглэгчийн итгэлийн индекс 2019 оны 2-р улирлын байдлаар өмнөх оны мөн үеэс 6.7 пунктээр өсч 84.2 болсон байна. ХИИ-ийн энэ өөрчлөлтөд түүний бүрэлдэхүүн хэсэг болох өнөөгийн байдлын индексийн өсөлт нөлөөлжээ. Тухайлбал, өнөөгийн байдлын индекс жилийн хугацаанд 16.5 (35.2%) пунктээр өсч 63.4 болжээ.

Read More
Хэрэглэгчийн итгэлийн индексийн тайлан
Altantsetseg Batchuluun Altantsetseg Batchuluun

Хэрэглэгчийн итгэлийн индексийн тайлан

ЭН-АР-СИ-СИ ХХК болон Монгол-Японы хүний нөөцийн хөгжлийн төвөөс “Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс, эдийн засгийн өнөөгийн байдал” улирал тутмын тайланг танд хүргэж байгаадаа баяртай байна.

Read More
Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2019 оны I улирал
NRCC NRCC

Хэрэглэгчийн итгэлийн индекс: 2019 оны I улирал

Монгол Улсын хэрэглэгчийн итгэлийн индекс (ХИИ) 2019 оны 1-р улирлын байдлаар өмнөх оны мөн үеэс 13.4 пунктээр өсч 95.4 болсон байна. ХИИ-ийн энэ өөрчлөлтөд түүний бүрэлдэхүүн хэсэг болох өнөөгийн байдлын индекс болон хүлээлтийн индексийн өсөлт нөлөөлжээ. Тухайлбал, ирээдүйн хүлээлтийн индекс жилийн өмнөх түвшнээсээ 6.3 пунктээр (5.5%) өсч 121.4 болсон. Харин өнөөгийн байдлын индекс өмнөх оны мөн үед 32.4 байсан бол жилийн хугацаанд 24.0 пунктээр (73.9%) өсч 56.4 болсон байна.

Read More